Ubari

Online marketing opzetten én continu optimaliseren

Ubari is een innovatieve tech start-up in positieve gezondheid en was op zoek naar een partner om hun online marketing op te zetten en continu te optimaliseren.

Unison klant cases
Over de klant

Ubari is dé innovatieve tech-start up in positieve gezondheid.

Werkzaamheden
Online Marketing
Social Media
Projectteam
Jort Bloem
Jort
Pascal Meulenbelt
Pascal
Tim Halenbeek
Tim
Benny Stapel
Benny
Rinse Buitinga
Rinse
Olaf Grimberg
Olaf
No items found.

De uitdaging

Ubari was op zoek naar een partner om hun online marketing op te zetten en continu te optimaliseren. Ubari is bezig met het ontwikkelen van een inspirerende en onderscheidende app, gericht op het verbeteren van de mentale gezondheid. Talloze professionals zijn aangesloten op het Ubari platform en ontwikkelen onder de vlag van Ubari maatwerk programma’s voor mental health. Denk hierbij aan onder andere yoga, mindfulness en coaching.

De doelen van Ubari waar we mee aan de slag gingen:

  1. In contact komen met potentiële investeerders, zowel particulier als zakelijk.
  2. Merkbekendheid genereren.

Daarnaast had Ubari behoefte aan het nauwkeurig meetbaar maken van alle online marketinginspanningen.

Lees meer
Lees minder
No items found.

Onze aanpak

In nauwe samenwerking met Ubari hebben wij een online marketing strategie ontwikkeld en uitgerold. Vervolgens optimaliseren we deze voortdurend. Dit omvat:

1. Google Ads
  • Het opzetten en beheren van Google Ads-campagnes gericht op relevante zoekwoorden en doelgroepen.
  • Continu bijsturen van campagnes op basis van data.
2. Meta Advertising (Facebook & Instagram)
  • Campagnes ontwikkelen met een focus op Oost-Nederland.
  • Specifieke targeting op basis van doelgroepen en interesses.
Lees meer
Lees minder
3. LinkedIn Advertising
  • Het ontwikkelen van campagnes om het professionele netwerk van Ubari te versterken en daarmee potentiële partners en investeerders aan te trekken.
  • Focus op hoogwaardige leads binnen relevante sectoren en functies.
4. Visuals en ad copy
  • O.b.v. van het door Ubari ontwikkelende communicatieconcept en brand guidelines gezamenlijk ontwikkelen van visuals en copy voor alle kanalen.
  • De boodschap en Call-to-Actions afstemmen volgens het STDY-model van Google.
5. Technische Implementaties
  • Een volledige inrichting van meetinstrumenten, waaronder GA4, Google Tag Manager, Taggrs en Meta’s Conversion API.
  • Inrichting van dashboard op maat via Databox, met real-time data en inzichten in diverse funnels.
Ubari

Het resultaat

De samenwerking tussen Ubari en Unison heeft tot dusver prachtige inzichten opgeleverd en er zijn vele leads gegenereerd vanuit particuliere en zakelijk investeerders. We hebben inzichtelijk kunnen maken waar nieuwe kansen liggen, welke boodschap aanspoort tot actie én welke niet. Er zijn talloze ontwikkelingen gaande richting lancering van de Ubari app. Deze case zal dan ook regelmatig aangevuld worden, houd ‘m in de gaten!

"Voor mij is Unison geen verlengstuk van onze eigen marketing- en communicatieafdeling, maar een integraal onderdeel geworden. Ze denken pro-actief mee, schakelen snel, staan open voor uitdagingen & experimenten en leveren meetbaar- en zichtbaar resultaat."

Gerben Lievers, ondernemer met vijf vermeldingen in de Deloitte Fast 50 (snelstgroeiende bedrijven van Nederland volgens Deloitte)
Founder @ Ubari: Dé App voor positieve gezondheid en voormalig eigenaar top 3 online marketing bureau van Nederland


Lees meer
Lees minder

"Als voormalig eigenaar van een prijswinnend online marketingbureau, dat jarenlang tot de top 3 van Nederland behoort, ben ik extreem kritisch als het gaat om online marketing. De afgelopen tien jaar heb ik alleen al vanuit mijn eigen bedrijven meerdere miljoenen euro's uitgegeven aan marketingbudget, laat staan voor de honderden klanten die ik in het verleden heb mogen helpen met het realiseren van bedrijfsgroei middels de inzet van marketing & communicatie. Van start-ups tot wereldspelers van formaat. De juiste inzet van online marketing is één van de meest essentiële zaken als het gaat over het laten groeien van je bedrijf. Klant zijn bij Unison: het voelt bijna als een bakker die een andere bakker vraagt om zijn brood te bakken. Je begrijpt: mijn lat ligt hoog. Toch weet Unison keer op keer mijn verwachtingen te overtreffen. Wat hen uniek maakt, is de manier waarop ze webdesign, online marketing en acteren vanuit jouw business case combineren. Het is geen simpele optelsom; het voelt echt als 1+1=3. De experts bij Unison kennen het online marketinglandschap op hun duimpje. Maar wat hen écht onderscheidt ten opzichte van veel andere bureaus, is hun vermogen om zakelijke doelstellingen naadloos te vertalen naar marketingdoelstellingen. Vanuit verschillende disciplines voeren ze campagnes uit die niet alleen zorgen voor zichtbaarheid, maar vooral voor concreet resultaat: leads, klanten en omzet. Technisch, grafisch, performance, branding en business zijn 5 disciplines die je niet zo snel bij één bureau op professioneel niveau kunt vinden; laat staan het team van fijne professionals waarbij je als klant ervaart dat je echt samen als team opereert vanuit de doelstellingen om jouw bedrijf te laten groeien. Voor mij is Unison geen verlengstuk van onze eigen marketing- en communicatieafdeling, maar een integraal onderdeel geworden. Ze denken pro-actief mee, schakelen snel, staan open voor uitdagingen & experimenten en leveren meetbaar- en zichtbaar resultaat. Als je groei ambieert met je bedrijf en serieus werk wilt maken van je online marketing, dan kan ik Unison van harte aanbevelen. Ze maken hun belofte waar. Eerlijke prijzen, transparante werkwijze en persoonlijke betrokkenheid bij je bedrijf. Garantie voor groei bestaat niet, maar ik verzeker je dat je bij Unsion juist zit. Elke besteding van tijd, energie en euro's is het in ieder geval dubbel en dwars waard."

Ubari

Samenwerken?

Heeft bovenstaande case jouw nieuwsgierig en interesse gewekt? Neem contact op en kijk wat wij voor je kunnen betekenen!

Neem contact op