VWP Shortlease

Een betere gebruikerservaring én betere leads

Van een concrete vraag om de software en processen te optimaliseren naar het aanleveren van hoogwaardige leads. Unison fixt het voor VWP Shortlease.

Unison klant cases
Over de klant

VWP Shortlease is een landelijke partner voor zakelijk en privé shortlease. Zij bieden een groot aanbod, vlotte doorlooptijden en alle flexibiliteit die hun klanten nodig hebben.

Werkzaamheden
Online Marketing
Webdesign
Projectteam
Dennis Sikkenga
Dennis
Pascal Meulenbelt
Pascal
Jort Bloem
Jort
Kayleigh Lehmann
Kayleigh
No items found.

Zelfde persoon, maar nu met extra expertise

De connectie tussen VWP Shortlease en Unison werd heel makkelijk gelegd. Onze Lead Digital, Pascal Meulenbelt, werkte namelijk voorheen in een soortgelijke rol bij VWP Shortlease. Zijn vorige werkgever wilde hem graag betrekken bij de doorontwikkeling van hun eigen maatwerk systeem, een back-end waar ze vrijwel hun hele bedrijfs voering in hanteren. Pascal heeft een grote rol gespeeld in het opzetten daarvan en heeft nog steeds behoorlijk wat kennis van het systeem. Dat was de initiële vraag waarmee VWP Shortlease bij Unison kwam. Het grote voordeel van Pascals nieuwe werkgever is dat er collega’s met allemaal hun eigen expertise konden aanschuiven. Zo ging het gaandeweg vanzelf over het aantrekken van leads. Ook hier gingen beide partijen samen mee aan de slag.

Lees meer
Lees minder
Vertrouwensband

De reden dat het soepel loopt tussen VWP Shortlease en Unison is dat we een vertrouwensband hebben met elkaar. We zijn al vanaf het begin heel transparant en geven eerlijk advies. Zelfs als dat advies nadelig kan zijn voor de projecturen die wij kunnen ‘verkopen’.
Het scheelde natuurlijk enorm dat Pascal de bedrijfsvoering al kende van VWP Shortlease. Voor de doorontwikkeling van hun back-endsysteem huren ze Pascal een aantal uren per week in. Dit is een continu proces, want het is in feite ook procesoptimalisatie binnen het bedrijf. Soms moet er iets aan het systeem worden aangepast om zaken te optimaliseren, maar soms ook aan het proces binnen VWP Shortlease

No items found.
Leadgeneratie begint bij de website

Om te beginnen met het opwaarderen van de leadgeneratie hebben we een grondige analyse gemaakt van de website. Met software als Hotjar, die heatmaps en screen recordings van de gebruikers maakt, hebben we uitgezocht wat veel gebruikt wordt en waar mensen afhaken. Op basis van die data zijn wij aan de slag gegaan en hebben we onze hypotheses omschreven in een analyserapport. Naar aanleiding van die analyse hebben we een advies op maat gemaakt voor VWP Shortlease. Tel hierbij op dat de techniek van de website verouderd was en we kwamen samen al snel tot de conclusie dat een nieuwe website nodig was. Hoe moet die eruitzien? Welke stappen horen daarbij? Daar hebben we een plan voor opgesteld. Belangrijk was ook dat de SEO-kracht van de website zou blijven bestaan en nog verder zou verbeteren. SEO is altijd een belangrijk kanaal geweest voor VWP Shortlease. Hier hebben wij dan ook, samen met de interne specialisten, een plan voor uitgewerkt. Zowel qua content als qua techniek, zoals de URL-structuur.

Lees meer
Lees minder
Alles ontworpen

Een belangrijk vraagstuk was: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de kwaliteit van de leads omhoog gaat? Er was heel veel waste, waardoor een beetje de energie eruit ging. In combinatie met de verouderde techniek van de site bedachten we hoe we dat in een nieuwe situatie neer konden zetten. Wij hebben vervolgens het complete (UX-)design gedaan hiervan. Dat doen we overigens niet altijd, soms ontwerpen we alleen een aantal elementen waarmee we een website kunnen bouwen. Voor VWP Shortlease hebben we wel echt van A tot Z alles gedesigned, met daarbij wat projectmanagementrichting de webbouwer.

VWP Shortlease
Resultaat

Het resultaat voor VWP Shortlease is een website die past bij de eisen van de huidige tijd. Bovendien is de back-end ervan steeds verder geoptimaliseerd voor hun bedrijfsvoering. Verder is het mooi om te zien dat de eerste hypotheses uit het analyse rapport al uit zijn gekomen. De kwaliteit van de leads lijkt daadwerkelijk omhoog te gaan. Dat is mooi bewijs van onze werkwijze, net als de innovatieve meetmethodes, waarbij we sturen op gegenereerde omzet per lead.

Conversieoptimalisatie en leadgeneratie

Nadat de nieuwe website online stond, kwam er een deel conversieoptimalisatie achteraan. Ook wij leveren iets op waar uiteindelijk nog een doorontwikkeling aan vastzit. Er zijn altijd punten waarvan we denken dat we ze kunnen verbeteren, dus gaan we daarmee aan de slag. Denk daarbij aan zaken als de belangrijkste button op de site iets smaller maken, of op mobiel alles iets compacter maken. Vanuit de data die we nu vergaren over het gebruik van de site gaan we doorontwikkelen op het gebied van conversie. Ook de online marketing voor de leadgeneratie is een continu proces. Bijsturen, evalueren, data erbij halen, zo maken we het steeds een stukje beter.

Lees meer
Lees minder
Geavanceerde meetmethode

Voor de advertising hebben we een geavanceerde meettechniek geïntroduceerd. Zowel binnen Google als Facebook wordt er een click-ID meegestuurd op het moment dat je op een advertentie klikt. Wij hebben daar een systeem voor opgezet dat automatisch geëxporteerd wordt naar een spreadsheet. VWP Shortlease vult deze data zelf aan wanneer een lead een opdracht is geworden, met de daarbij behorende conversiewaarde. Die schieten we weer terug in de systemen, zodat we niet alleen kunnen sturen op een aantal leads. We sturen op het daadwerkelijke aantal opdrachten en ook op omzet. Dat is wel iets dat met name in de automotive niet veel gedaan wordt.

VWP Shortlease

Samenwerken?

Heeft bovenstaande case jouw nieuwsgierig en interesse gewekt? Neem contact op en kijk wat wij voor je kunnen betekenen!

Neem contact op