De Haar Automotive

Merkopfrissing en nieuwe website voor De Haar Automotive

Het 50 jaar oude familiebedrijf De Haar Automotive is weer helemaal van deze tijd dankzij de door Unison vernieuwde huisstijl en website. Want als je leads wilt genereren, moet je het wel goed aanpakken.

Unison klant cases
De opdracht

Met hun 50 jaar ervaring is De Haar Automotive uit Rijssen een betrouwbare partner in verkoop, lease en onderhoud van auto’s. Dit prachtige familiebedrijf bestaat al 50 jaar en wordt nu geleid door Martijn Gerritsen, de zoon van de oprichter.

Werkzaamheden
UX/UI prototyping
Online Marketing
Naamgevingstraject
Positioneringstraject
Webdesign
Projectteam
Dennis Sikkenga
Dennis
Jort Bloem
Jort
Benny Stapel
Benny
Pascal Meulenbelt
Pascal
No items found.

Paraplumerk voor de groep en pijlers

Hoe zouden we online leads kunnen genereren voor De Haar? Dat was de vraag waarmee zij bij ons kwamen. De conclusie was eigenlijk dat het hele merk een opfrisbeurt nodig had voordat we serieus aan de slag konden gaan met leadgeneratie. Dat complete traject hebben wij begeleid, te beginnen met een complete businesscase, zoals we dat altijd doen.

Uiteraard behouden we de naam De Haar, want daarin zit 50 jaar historie. Maar de naam is wel veranderd naar De Haar Automotive, want dit maakt direct duidelijk wat het bedrijf doet. Daarnaast komen er aparte namen voor de pijlers De Haar Lease, De Haar Autobedrijf en De Haar Verhuur.

Lees meer
Lees minder

Daarnaast hebben we de merkidentiteit compleet vernieuwd. De hele huisstijl is vervangen, tot aan de kleinste details toe. Denk bijvoorbeeld aan de singing in en rondom het pand, communicatie naar klanten, fotografie van alle medewerkers, alles. Daarbij hebben we niet alleen een huisstijl voor de complete groep ontwikkeld, maar ook voor de drie pijlers. Dat is een paraplumerk geworden waarbij alles wel een duidelijke relatie heeft met elkaar, maar ook een eigen kleurstelling.

No items found.

Processen zo gestroomlijnd mogelijk

Na de merkidentiteit was het de beurt aan de website om compleet vernieuwd te worden. Om dat te kunnen doen, hebben we eerst het hele IT-landschap van De Haar Automotive in kaart gebracht. In autoland heb je namelijk te maken met heel veel verschillende softwarepakketten en wij wilden het proces aan de voorkant zo gestroomlijnd mogelijk maken, zodat het team van De Haar Automotive niet in meerdere systemen hoeft te werken.

Bovendien wilden we dat de nieuwe website real-time gekoppeld is met de actuele voorraden, dus welke auto’s direct beschikbaar zijn. De oplossing voor al deze koppelingen was een database in de cloud via Airtable. De actuele voorraad wordt opgehaald en in Airtable gezet. Van daaruit wordt het opgehaald en automatisch in Webflow geschoten, het contentmanagementsysteem waarmee we de website hebben gebouwd. Daar zijn we trots op, want dat zit op een unieke manier in elkaar, inclusief afbeeldingen die automatisch worden aangepast, zodat de site snel blijft.

Lees meer
Lees minder

Daarnaast hebben we gebruikgemaakt van Finsweet om slimme filtering aan te brengen. We gebruiken daardoor alle websitecontent dynamisch vanuit Airtable. Het enige wat De Haar Automotive nog moet doen, is specifieke eigenschappen toevoegen. Verder gaat alles automatisch.

Voor De Haar Lease dupliceren we alle auto’s die op voorraad zijn voor de verkoop naar dat deel van de website. Wanneer de auto wordt verkocht, blijft het model wel staan bij de leasetak, want De Haar Lease kan altijd een dergelijk model aanbieden voor een leaseconstructie. Welke auto een potentiële klant dus ook zoekt, deze is altijd te vinden. Dat is ook een belangrijke pijler in onze SEO-strategie.

Met de Marketer-rol van Webflow kunnen de medewerkers van De Haar Automotive zelf pagina’s in elkaar zetten met de elementen die wij voorbereid hebben. Zo bouwen ze zelf door aan de website en zijn ze zelfredzaam zonder dat ze een developer nodig hebben.

De Haar Automotive

Klein begonnen met online campagnes

De online marketingstrategie voor De Haar Automotive richt zich voor 2025 vooral op online adverteren. We richten ons primair op Google Ads en Meta Advertising om leads te genereren voor De Haar Lease.

Vanaf het voorjaar van 2024 zijn we al begonnen om heel kleine campagnes te voeren, met als kanttekening dat de website niet geschikt is voor leadgeneratie. Maar zo konden we wel testen wat er gebeurt. Ook de medewerkers van De Haar Automotive konden ze wennen aan de nieuwe manier van leads genereren en zij zien de eerste resultaten al.

Resultaat

De Haar Automotive is weer helemaal klaar voor detoekomst en kan doelgericht leads genereren met een gloednieuwe website, diealtijd up-to-date is.

Lees meer
Lees minder
De Haar Automotive

Interesse in een soortgelijke oplossing?

Unison helpt bedrijven bij het ontwikkelen van gebruiksvriendelijke websites en platforms die impact maken. Neem contact met ons op om meer te leren over onze aanpak.

Neem contact op