Douglas Totaal: +46% meer offerteaanvragen met een nieuwe marketingaanpak en website

Online Marketing
Webdesign

Douglas Totaal wilde hun online positie versterken en meer waardevolle leads aantrekken. Unison startte met een gerichte marketingaanpak, maar de data wees al snel uit dat de website de volgende logische stap was. Door strategie, marketing en webontwikkeling te combineren, werd een geïntegreerde oplossing gecreëerd die zorgt voor duurzame groei en betere resultaten.

+50%

beter converterende website

+31%

meer vertoningen en sterkere merkbekendheid

+46%

meer offerteaanvragen

Douglas Totaal zocht een partner die niet alleen hun marketing naar een hoger niveau kon tillen, maar ook een nieuwe website kon realiseren die aansluit bij hun doelgroep. De uitdaging was om meer kwalitatieve leads te genereren, hun merk sterker te positioneren en een website te ontwikkelen die niet alleen inspireert, maar ook converteert.

Werkzaamheden
Online Marketing
Webdesign
Het team
Dennis Sikkenga
Dennis
Bram Groot Kormelink
Bram
Jort Bloem
Jort
Pascal Meulenbelt
Pascal
Kayleigh Lehmann
Kayleigh
Benny Stapel
Benny

Douglas Totaal: +46% meer offerteaanvragen met een nieuwe marketingaanpak en website

+46% meer offerteaanvragen

Unison klant cases
Opdracht
Werkzaamheden
Online Marketing
Webdesign
Projectteam
Dennis Sikkenga
Dennis
Bram Groot Kormelink
Bram
Jort Bloem
Jort
Pascal Meulenbelt
Pascal
Kayleigh Lehmann
Kayleigh
Benny Stapel
Benny
No items found.


De marketingaanpak voor Douglas Totaal was allesbehalve standaard.


Vanaf het begin stond één doel centraal: niet alleen meer leads genereren, maar vooral de juiste leads aantrekken die passen bij het hoogwaardige, op maat gemaakte aanbod. Dit vroeg om een slimme, data-gedreven strategie waarin continu werd bijgestuurd op basis van resultaten en marktontwikkelingen.

Een flexibele, resultaatgerichte campagne-aanpak

Er werd een campagne-ecosysteem opgezet dat bestaat uit verschillende lagen:

  • Branded campagnes zorgden ervoor dat mensen die specifiek op zoek waren naar Douglas Totaal altijd bij het juiste adres uitkwamen.
  • Campagnes op maat richtten zich op zoekopdrachten als ‘tuinhuis op maat’ en ‘overkapping op maat’.
  • Dynamische budgetverdeling: budgetten werden niet rigide verdeeld, maar verschoven op basis van prestaties. Zo werd het aandeel voor de op-maat-campagne verhoogd naar 75%, omdat deze campagne goedkopere én waardevollere leads opleverde.

Van zichtbaarheid naar conversie

De samenwerking met Douglas Totaal begon met één helder doel: online zichtbaarder worden.
De ontwikkeling van een nieuwe website was aanvankelijk geen onderdeel van de samenwerking. Op basis van de eerste campagneresultaten zagen we echter dat de bestaande website niet optimaal bijdroeg aan conversie.

Daarom hebben we — al vrij snel — geadviseerd om ook het webgedeelte aan te pakken. Dat advies kwam voort uit data-inzichten uit de campagnes. Achteraf bleek dit een cruciale keuze voor de verdere groei.

De nieuwe website als conversiemotor

De vernieuwde website moest het hoogwaardige karakter van het merk versterken én daadwerkelijk bijdragen aan het binnenhalen van de juiste klanten.
Belangrijke uitgangspunten waren:

  • Transparantie in prijs en aanbod: door de toevoeging van een configurator en vanaf-prijzen kregen bezoekers direct inzicht in mogelijkheden en bijbehorende kosten.
  • Sterke visuele beleving: hoogwaardige fotografie, video’s en sfeerbeelden maken de kwaliteit en het vakmanschap van Douglas Totaal direct zichtbaar.

De vorige website draaide op WordPress en veroorzaakte regelmatig technische problemen — onder andere door updates die voor verstoringen zorgden. Daarom is gekozen voor Webflow, een stabieler platform dat beter aansluit bij de gewenste uitstraling en prestaties

Meetbaar beter resultaat

De totaalaanpak van Unison heeft zich inmiddels bewezen als een echte conversiemachine. De combinatie van data-gedreven campagnes en een optimaal presterende website zorgt voor groei over de hele linie:

  • +46% meer offerteaanvragen
  • +50% hogere conversieratio
  • 31% meer vertoningen en sterkere merkbekendheid
  • Significant beter rendement (ROI) dankzij kwalitatieve, beter passende leads

Wil jij ook deze resultaten bereiken?

Neem vrijblijvend contact op en ontdek jouw online groeikansen.

Kleine foto van Jort Bloem | Eigenaar | Unison
Jort Bloem
Online Marketeer & Eigenaar
Neem contact op
Wij scoren een 8.9/10

De samenwerking met Unison heeft ProjectSAM duidelijkheid en rust gebracht in onze online marketing. Waar we voorheen het gevoel hadden ‘met hagel te schieten’ hebben we nu structuur en veel meer grip op de situatie. Unison is daarbij echt een partner die met ons meedenkt en onze ambities begrijpt.

Vincent Beijer
Managing Director

Van begin tot eind goed begeleid. Unison dacht goed mee over een passende, moderne website die perfect bij ons bedrijf én budget past. Tijdens het proces werden we goed op de hoogte gehouden, leerden we hoe we zelf de website konden vullen en updaten en als we daar hulp bij nodig hadden, hoefden we (zelfs in het weekend) niet lang te wachten! Het resultaat is een prachtige en goed werkende website die binnen een week na livegang al meer dan 8 conversies bracht en een toename weergaven op Google van 107%! Al met al een top ervaring met een zeer gedreven team vol waardevolle kennis en skills.

Jesse Nederveld
Jesse Nederveld
Eigenaar

We dachten altijd dat we redelijk goed bezig waren met social media, maar pas sinds we zijn gaan samenwerken met Unison, zijn we écht gaan groeien. Onze bestellingen verdubbelden, de omzet schoot omhoog, en ineens hadden we een luxeprobleem. Maar dat is een goed teken toch?

Marieke Fikken
Eigenaresse

We werken al sinds 2022 met veel tevredenheid met Unison samen, we zijn gezamenlijk opgetrokken als partners. Hun expertise in online marketing en webdesign en sloot perfect aan bij onze groei ambities.

Wouter Reinders
Co-Founder