Stroomraad, energie op maat
Nieuwe naam, huisstijl en website voor Stroomraad
Als je merknaam niet duidelijk genoeg is en verwarring oplevert, is het tijd voor een nieuwe naam. Unison zorgde ervoor, inclusief positionering, website en mailcampagne.
Stroomraad is een energieadviesbedrijf uit Nijverdal. Zij adviseren voornamelijk bedrijven en zijn een intermediair tussen energieleveranciers en bijvoorbeeld winkels of transportbedrijven die een voordelig energiecontract willen, maar daar geen omkijken naar willen hebben.
Voorheen heette Stroomraad OnzEnergie. Dat is al lastig in te typen en dus te vinden online. De eigenaar van het bedrijf liep er tegenaan dat mensen zijn bedrijfsnaam moeilijk konden onthouden en dat e-mails naar het verkeerde adres werden gestuurd. Daar komt bij dat hij een serieus bedrijf heeft met zo’n 750 zakelijke klanten, maar zijn website en huisstijl reflecteerde dat totaal niet. Dat was allemaal wat basic en verouderd.
De vraag was om het merk opnieuw op de kaart te zetten en een strakke website te presenteren die beter aansluit bij de echte situatie. Daarbij hebben wij geadviseerd om de merknaam te veranderen en een positioneringstraject te doen. Uit dat traject is de naam Stroomraad gekomen.
Er waren genoeg USP’s om mee te werken. Stroomraad biedt één aanspreekpunt voor het slimmer inkopen van energie. Hun actuele marktkennis helpt daarbij. Ze zijn niet de goedkoopste, maar wel de eerlijkste partij op de markt. Het is belangrijk voor ze om betrouwbaar, toegankelijk en vriendelijk over te komen. Het merk moest dan ook niet flitsend zijn, maar een rustige uitstraling hebben.
Daar hebben we de merknaam op ontwikkeld en in de huisstijl staan aardse tinten, rust en natuur centraal. In het logo hebben we energie en yin & yang verwerkt. Het ademt balans, energie en natuur. Vanuit die huisstijl hebben we een website ontworpen in Webflow, primair als uithangbord voor Stroomraad.
Voor Unison was het wel bijzonder dat we ons ditmaal niet hoefden te focussen op leadgeneratie. Dat doen we normaal voor vrijwel al onze klanten wel, maar Stroomraad haalt de klanten uit het eigen netwerk en heeft niet de ambitie om actief te adverteren om nieuwe klanten te werven.
Merkbeleving was daarom het allerbelangrijkste in dit project. We kregen van de klant de ruimte om creatieve dingen te doen met webanimatie. Zo hebben we het beeldmerk geanimeerd in AfterEffects. Met behulp van LottieFiles kunnen we interactieve animaties integreren in Webflow. Daardoor is de website heel interactief en creatief geworden.
Daarnaast hebben we de nieuwe merknaam bekend gemaakt onder de klantengroep van Stroomraad. Met onze mailingpartner MailBlue hebben we een mailingcampagne gemaakt om klanten voor te bereiden op de wijziging van de merknaam en uitstraling.
Stroomraad heeft nu een merknaam die duidelijk is en goed past bij de essentie van het bedrijf. De huisstijl en website geven precies het goede gevoel aan klanten, die dankzij een e-mailcampagne helemaal op de hoogte zijn van de transformatie.