AirTap, innovatieve waterstof therapie.
AirTap, innovatieve waterstof therapie.
Zodra een startup zich meldt die zelfs nog geen naam heeft, moet er heel wat gebeuren. Daarom was AirTap bij Unison aan het juiste adres.
AirTap biedt waterstoftherapie om je eigen natuurlijke afweersysteem te versterken. Klanten kunnen de apparaten van AirTap kopen in diverse varianten.
meer verkochte machines
groei in branded traffic
Als startende onderneming verkoopt AirTap de techniek van het inademen van waterstof. Maar als je dat internationaal wilt doen, moet je natuurlijk wel een goede merknaam en positionering hebben. Daarvoor kwamen ze bij ons terecht, omdat ze nog zoekende waren op dat gebied. Ze wilden bovendien een webshop om hun product te kunnen verkopen. Hun doelgroep zijn consumenten, maar ook verschillende soorten therapeuten die gebruikmaken van hun methode. Daarmee gingen we aan de slag.
Wij werken veel samen met Brahma Ramsodit, die de merknaam AirTap heeft ontwikkeld. Op basis daarvan hebben wij de huisstijl ontwikkeld. Qua positionering hebben we gekozen voor een vriendelijke en duidelijke aanpak. Dat hebben we vooral gedaan omdat concurrenten van AirTap juist heel technisch zijn, van hun merknaam tot hun uitleg. Wij wilden een merknaam die aanspreekt en die je in je uitingen als soortnaam kunt gebruiken. Makkelijk in het gebruik, mooi als accessoire in je woonkamer, dat soort aandachtspunten gebruiken we in de positionering.
AirTap heeft naar aanleiding van ons advies gekozen voor Shopify als webshop. Daar zit eigenlijk alles in. Voor een startup met een minder groot budget is het ideaal, want je kunt de hele orderafhandeling erin doen. Alle mogelijke koppelingen zijn beschikbaar voor Shopify, van verzending tot betaling, maar ook om je producten in andere landen in externe webshops aan te bieden. Bovendien kunnen wij maatwerk bouwen in Shopify, in samenwerking met onze partner Instant. Dat is behoorlijk revolutionair qua techniek. Wij ontworpen de webshop helemaal in Figma en vervolgens kunnen we al die componenten en secties via Instant in Shopify importeren, waardoor AirTap een custom made webshop heeft gekregen.
Terwijl de bouw van de webshop bezig was, hebben we een campagneplan gemaakt voor de online verkoop van de producten van AirTap. De online marketingstrategie richt zich met name op Google Ads en we begonnen daarmee helemaal onderin de funnel. Daar kun je met een klein budget toch gericht klanten trekken die zoeken op bijvoorbeeld ‘waterstof thuis’ of ‘waterstoftherapie’. Dat is een kleine doelgroep qua volume, maar je weet wel dat 100% van de mensen echt op zoek is naar het product.
Aan de andere kant willen we ook vraag opwekken en de naam AirTap bekender maken. Vooral bij mensen die geïnteresseerd zijn in het actief werken aan je gezondheid, gezond eten, sporten en bepaalde alternatieve therapieën. Daar zetten we primair social media voor in, dat deel van de campagne was gericht op het inzetten van Facebook en Instagram advertising. Op deze platforms kun je heel precies targeten op deze doelgroepen.
Ons hele campagneplan was geënt op het See Think Do Care-model van Google. Per fase van het model hebben wij een specifieke boodschap ontwikkeld en zo hebben we allerlei verschillende campagnes ingericht, nog steeds met beperkte budgetten. Begin oktober 2024 is alles live gegaan. Aan de andere kant hanteert AirTap een offline route, waarbij een van de eigenaren op bezoek gaat bij therapeuten en andere geïnteresseerden om het product te introduceren. Wij hebben ervoor gezorgd dat hij mooi verzorgd informatiemateriaal heeft, zodat hij overal zijn presentaties kan doen en gesprekken kan voeren.
Door de samenwerking met Unison heeft AirTap nu een aansprekende merknaam en positionering, een zeer complete webshop en diverse manieren om de doelgroep te bereiken. De eerste producten werden al snel verkocht, dus de campagnes lopen mooi.